Astfel, la vârsta de 3-5 ani, copilul îşi poate aminti şi aplica ce a învăţat cu o zi în urmă. El nu poate separa încă fanteziile
de realitate şi trăieşte într-o lume pre-operaţională. Aceşti copii îşi pot menţine atenţia între 8-15 minute.
În intervalul următor, de 5-8 ani, copii încep să-şi stabilească propriile identităţi, joaca devine mai cooperativă şi încep să-şi dezvolte abilităţi motorii. Între 6-8 ani, lumea copilului trece de realităţile imediate, gen casă şi şcoală.
Copiii aflaţi în intervalul de 8-12 ani încep să gândească în termeni abstracţi şi devin mult mai interesaţi de interacţiunile cu ceilalţi copii.
În perioadele pubertăţii şi adolescenţei, cu toate că sunt mai maturi şi mai experimentaţi decât copiii, adolescenţii pot deveni la fel de uşor victime ale aspectelor negative ale Internetului.
S-a constatat că, în general, băieţii şi fetele sunt atraşi în egală măsură de lumea virtuală a Internetului. Comunicarea prin e-mail, serviciile de mesaje instantanee, căutarea pe Internet şi mai ales diversele reţele de socializare sunt principalele puncte de interes pentru copii. Atât băieţii, cât şi fetele participă cu sârg la întreceri online, vizitează chat room-uri şi mai ales sunt pasionaţi de urmărirea paginilor personale de pe reţelele de socializare. Tot în urma unor cercetări, s-a constatat că fetele tind să folosească mai mult Internetul pentru educaţie, teme pentru şcoală, muzică şi shopping. Băieţii, în schimb, sunt mai interesaţi de jocuri, distracţie şi gadgeturi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu